Ford Transit Custom vs Renault Trafic - σύγκριση
Το Ford Transit Custom MK3 (μοντέλο 2023) και το Renault Trafic III (το τελευταίο Trafic, ανανεωμένο το 2025) είναι δύο από τα κορυφαία μεσαίου μεγέθους van στην Ευρώπη. Κάθε ένα προσφέρει πολλαπλές διαμορφώσεις αμαξώματος: το Transit Custom είναι διαθέσιμο σε δύο μήκη (L1/L2) με χαμηλή οροφή, ενώ το Trafic διατίθεται σε δύο μήκη (L1/L2) και δύο ύψη οροφής (H1 χαμηλή, H2 υψηλή). Και τα δύο προσφέρονται ως panel van ή crew van. Παρακάτω συγκρίνουμε τα βασικά τους χαρακτηριστικά – διαστάσεις, χωρητικότητα φορτίου, κινητήρες, κατανάλωση καυσίμου, τεχνολογία, τιμολόγηση και αξιοπιστία – χρησιμοποιώντας δεδομένα από επίσημες πηγές και κριτικές.
Διαστάσεις και Χωρητικότητα Φορτίου
Το Transit Custom MK3 (2023) στην έκδοση με κοντό μεταξόνιο L1 έχει μήκος περίπου 5.050 mm, με μεταξόνιο 3.100 mm και ύψος οροφής 1.972 mm. Συγκριτικά, το Renault Trafic III (L1H1) έχει μήκος περίπου 5.080 mm (μεταξόνιο 3.098 mm) και ύψος 1.971 mm, προσφέροντας χώρο φόρτωσης ~5,8 m³.
Ford Transit Custom L1H1
Συνολικό μήκος: 5.050 mm
Μεταξόνιο: 3.100 mm
Ύψος: 1.972 mm
Όγκος φορτίου: ~5,8 m³
Μέγ. ωφέλιμο φορτίο: ≈1.350 kg (diesel)
Renault Trafic L1H1
Συνολικό μήκος: 5.080 mm
Ύψος: 1.971 mm
Όγκος φορτίου: 5,8 m³
Μέγ. ωφέλιμο φορτίο: 1.222 kg
Ford Transit Custom L2H1
Συνολικό μήκος: 5.450 mm
Μεταξόνιο: 3.500 mm
Ύψος: 1.972 mm
Όγκος φορτίou: ~6,8 m³
Μέγ. ωφέλιμο φορτίο: ≈1.350 kg (diesel)
Renault Trafic L2H2
Συνολικό μήκος: 5.480 mm
Ύψος: 2.498 mm
Όγκος φορτίου: 8,9 m³
Μέγ. ωφέλιμο φορτίο: 1.083 kg
Συμπεράσματα: Το Renault Trafic προσφέρει περισσότερο κάθετο χώρο (υψηλότερη οροφή) και μεγαλύτερο όγκο φορτίου, ειδικά στη διαμόρφωση L2H2. Το Transit Custom είναι ελαφρώς πιο κοντό, διατηρεί το ύψος κάτω από τα 2,0 μ (χρήσιμο σε γκαράζ) και υποστηρίζει υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο (≈1.350 kg).
Κινητήρες και Επιδόσεις
Και τα δύο van χρησιμοποιούν σύγχρονους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Το Transit Custom MK3 προσφέρεται με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0L EcoBlue της Ford με απόδοση 110–170 PS. Διατίθεται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (FWD) και προσφέρει αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων (με επιλογή AWD στις υψηλότερες ιπποδυνάμεις). Η Ford παρέχει επίσης μια mild-hybrid (MHEV) επιλογή σε ορισμένους πετρελαιοκινητήρες, καθώς και ένα νέο plug-in hybrid (2.5L βενζίνη + ηλεκτροκινητήρας, 232 PS) και ένα πλήρως ηλεκτρικό E-Transit Custom (κινητήρας 100 ή 160 kW, αυτονομία ~337 χλμ). Το Renault Trafic III είναι μόνο diesel: τα πρώτα μοντέλα χρησιμοποιούσαν έναν 1.6L dCi (90–140 PS), ενώ το facelift του 2019+ εισήγαγε έναν 2.0L dCi (120–170 PS). Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι χειροκίνητα 6 ταχυτήτων, με ένα αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων διαθέσιμο για τον 2.0 dCi στις υψηλότερες εκδόσεις. Δεν προσφέρεται ακόμη υβριδική ή ηλεκτρική έκδοση του Trafic.
Ford Transit Custom MK3
Κινητήρας: 2.0L EcoBlue diesel, 110–170 PS
Ισχύς: 110–170 hp (405 Nm για 170 hp)
Κιβώτιο: 6-τάχυτο χειροκίνητο (στάνταρ); 8-τάχυτο αυτόματο (διαθέσιμο)
Εναλλακτικές: Plug-in Hybrid (2.5L, 232 PS, ~50 χλμ αυτονομία EV) και Ηλεκτρικό (100/160 kW, ~337 χλμ)
Renault Trafic III
Κινητήρας: 1.6L dCi diesel (90–140 PS) ή 2.0L dCi (120–170 PS)
Ισχύς: 90–170 hp (380 Nm max)
Κιβώτιο: 6-τάχυτο χειροκίνητο (στάνταρ); 6-τάχυτο διπλού συμπλέκτη αυτόματο (μοντέλα 2.0L)
Ηλεκτρική έκδοση: Καμία προς το παρόν (κανένα υβριδικό/ηλεκτρικό Trafic)
Συμπεράσματα: Και τα δύο van φτάνουν παρόμοιες μέγιστες ιπποδυνάμεις (~170 PS) και προσφέρουν σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες. Η γκάμα της Ford είναι ευρύτερη (με υβριδικές/ηλεκτρικές επιλογές) και περιλαμβάνει προαιρετικό AWD, ενώ η αναβάθμιση της Renault αύξησε την ισχύ (+25 PS, +40 Nm) στον κινητήρα 2.0L. Οι κινητήρες του Transit τείνουν να παράγουν υψηλότερη ροπή, και οι νέοι κινητήρες της Ford της δίνουν ένα πλεονέκτημα στην επιτάχυνση και τις επιλογές εναλλακτικής ενέργειας.
Κατανάλωση Καυσίμου και Απόδοση
Η οικονομία καυσίμου ποικίλλει ανάλογα με τον κινητήρα και τη διαμόρφωση. Επισήμως, το Transit Custom 2.0L diesel έχει μέση κατανάλωση περίπου 7,5 L/100km (συνδυασμένη) για το ελαφρύτερο L1 van (περίπου 7,7 L/100km στο L2). Η plug-in hybrid έκδοση αξιολογείται με μόλις 1,6–2,0 L/100km (WLTP) χάρη στην ηλεκτρική της αυτονομία. Ο πετρελαιοκινητήρας 2.0L του Renault Trafic επιτυγχάνει περίπου 6,1–6,8 L/100km (WLTP) ανάλογα με την ισχύ και το κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη, οι πετρελαιοκινητήρες διπλού τούρμπο του Trafic είναι ελαφρώς πιο οικονομικοί σε συγκρίσιμη χρήση.
- Ford Transit Custom MK3: ~7,5–7,7 L/100km (2.0L diesel, συνδυασμένη); PHEV ~1,6–2,0 L/100km.
- Renault Trafic III: ~6,1–7,0 L/100km (2.0L dCi, συνδυασμένη).
Συμπεράσματα: Οι πετρελαιοκινητήρες του Renault Trafic τείνουν να είναι πιο λιτοί, γεγονός που μπορεί να μειώσει το κόστος λειτουργίας για χρήστες μεγάλων αποστάσεων.
Τεχνολογία και Χαρακτηριστικά
Και τα δύο van προσφέρουν σύγχρονη τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας. Το Transit Custom MK3 έρχεται με το σύστημα πολυμέσων SYNC4 της Ford που προβάλλεται σε μια μεγάλη οθόνη αφής 13 ιντσών (με ενσωματωμένο μόντεμ 5G και προαιρετικό φωνητικό βοηθό Alexa). Περιλαμβάνει βοηθήματα οδήγησης όπως το Pre-Collision Assist, το Lane-Keeping Aid, το adaptive cruise control, συστήματα ειδοποίησης οδηγού και διαθέσιμες κάμερες 360°. Το Trafic III παρέχει μια οθόνη αφής EASY LINK 8 ιντσών με πλοήγηση, ραδιόφωνο DAB και αντικατοπτρισμό smartphone. Η βασική σουίτα ασφαλείας του περιλαμβάνει πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και ειδοποίηση κόπωσης οδηγού.
Ford Transit Custom MK3
Ασφάλεια: Pre-Collision Assist, διατήρηση λωρίδας, adaptive cruise, αναγνώριση σημάτων, ειδοποίηση οδηγού, κ.λπ.
Πολυμέσα: Οθόνη αφής 13″ SYNC4 (5G, Android/Apple), φωνητικές εντολές, Alexa
Άλλη τεχνολογία: Τιμόνι "κινητό γραφείο", προαιρετική κάμερα 360°, πρίζα Pro Power Onboard
Renault Trafic III
Ασφάλεια: Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση απόκλισης από λωρίδα, αναγνώριση σημάτων, ειδοποίηση προσοχής οδηγού
Πολυμέσα: Οθόνη 8″ EASY LINK (πλοήγηση, Apple CarPlay/Android Auto, ραδιόφωνο DAB)
Άλλη τεχνολογία: Αρθρωτό γραφείο "κινητό γραφείο" στην καμπίνα, 84 L εσωτερικός αποθηκευτικός χώρος
Συμπεράσματα: Το Ford Transit Custom είναι πλούσιο σε τεχνολογία, με μεγαλύτερη οθόνη αφής και επιλογές υψηλότερου επιπέδου (θέα 360°, φωνητικός βοηθός). Το Renault Trafic είναι πιο απλό αλλά έρχεται με ένα ευρύ σύνολο βοηθημάτων οδήγησης στάνταρ και έξυπνες πρακτικές πινελιές (κινητός σταθμός εργασίας, επιπλέον αποθηκευτικός χώρος).
Τιμές και Διαθεσιμότητα
Η τιμή εξαρτάται από τη χώρα, τις προδιαγραφές και την έκδοση. Στην Ελλάδα, ένα βασικό Ford Transit Custom panel van ξεκινά από περίπου 34.000 € (χωρίς ΦΠΑ). Ένα νέο Renault Trafic panel van ξεκινά λίγο χαμηλότερα, από περίπου 32.000 € (χωρίς ΦΠΑ) για το βασικό μοντέλο. Εκδόσεις με υψηλότερες προδιαγραφές (Trend/Limited για το Ford, Equilibre/Advance για το Renault) και έξτρα (διπλές καμπίνες, αυτόματο κιβώτιο, υψηλή οροφή) ανεβάζουν σημαντικά τις τιμές.
- Ford Transit Custom MK3: από ~34.000 € (χωρίς ΦΠΑ) στην Ελλάδα.
- Renault Trafic III: από ~32.000 € (χωρίς ΦΠΑ) στην Ελλάδα.
Συμπεράσματα: Η βασική τιμή του Trafic είναι χαμηλότερη, αλλά το περιλαμβανόμενο πρόγραμμα σέρβις και η μεγαλύτερη εγγύηση (σε ορισμένες αγορές) μπορούν να компенσάρουν το κόστος.
Αξιοπιστία και Συντήρηση
Και τα δύο van έχουν αποδεδειγμένη πορεία, αλλά έχουν τις ιδιορρυθμίες τους. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 2.0 EcoBlue του Transit Custom είχε μερικά αρχικά προβλήματα: αρχικά προβλήματα με τα μπεκ και το σέρβις λαδιού στα μοντέλα λανσαρίσματος. Τα παλαιότερα Transit Custom (2018-2023) παρουσίασαν επίσης προβλήματα φθοράς DPF και μπεκ. Το Renault Trafic III είναι γενικά στιβαρό: οι τελευταίοι κινητήρες 2.0 dCi δεν έχουν αναφέρει σοβαρές βλάβες, ενώ οι προηγούμενες μονάδες 1.6 dCi μπορούσαν να υποφέρουν από προβλήματα μπεκ/DPF. Το κόστος ανταλλακτικών και σέρβις είναι παρόμοιο και για τα δύο van. τα ανταλλακτικά του Transit Custom (φίλτρα, φρένα, κ.λπ.) είναι ευρέως διαθέσιμα και συχνά ελαφρώς φθηνότερα.
Ford Transit Custom MK3
Συνήθη προβλήματα: Ο πρώτος 2.0L EcoBlue είχε βλάβες στα μπεκ/σέρβις λαδιού. Προσέξτε επίσης τη φθορά των μπεκ ντίζελ και τα σφάλματα του συστήματος AdBlue σε έντονη χρήση.
Σέρβις: Διαστήματα 2 ετών/40.000 χλμ. τεράστιο δίκτυο αντιπροσώπων. η δωρεάν τηλεματική της Ford βοηθά στην παρακολούθηση της συντήρησης. Η εγγύηση είναι συνήθως 2 έτη/απεριόριστα χλμ.
Renault Trafic III
Συνήθη προβλήματα: Ο τρέχων 2.0 dCi είναι γενικά απροβλημάτιστος. Τα προηγούμενα van 1.6 dCi είχαν περιστασιακά βλάβες DPF/αναγέννησης και μπεκ. Οι αισθητήρες του Trafic (βοήθεια παρκαρίσματος) μπορεί να χρειάζονται προσοχή μετά από σκληρή χρήση.
Σέρβις: Η Renault περιλαμβάνει προγράμματα σέρβις σε ορισμένες αγορές. Το τυπικό διάστημα είναι 1 έτος/30.000 χλμ ή 2 έτη/40.000 χλμ, ανάλογα με τη χώρα. Σταθερή διαθεσιμότητα ανταλλακτικών σε όλη την Ευρώπη.
Συμπεράσματα: Κανένα από τα δύο van δεν είναι εξαιρετικά προβληματικό.
Περίληψη: Ford Transit Custom ή Renault Trafic;
Τόσο το Ford Transit Custom MK3 όσο και το Renault Trafic III είναι εξαιρετικά μεσαία van, αλλά δίνουν έμφαση σε διαφορετικά δυνατά σημεία:
- Ford Transit Custom MK3: Σύγχρονες επιλογές κινητήρα (diesel, PHEV, EV) και προηγμένη τεχνολογία καμπίνας. Ελαφρώς χαμηλότερη τιμή εκκίνησης, υψηλότερη ισχύς και ροπή, και ένα ολοκληρωμένο σύστημα ψυχαγωγίας. Ορισμένα πρώιμα μοντέλα diesel είχαν προβλήματα με τα μπεκ, αλλά οι ενημερώσεις έχουν βελτιώσει την αξιοπιστία.
- Renault Trafic III: Προσφέρει περισσότερο χώρο φόρτωσης (ειδικά με υψηλή οροφή) και ελαφρώς καλύτερη οικονομία καυσίμου. Έρχεται με εκτεταμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας και ένα μεγαλύτερο πρόγραμμα σέρβις ως στάνταρ. Δεν διαθέτει υβριδικές/ηλεκτρικές επιλογές, αλλά η αποδεδειγμένη αντοχή του είναι ένα πλεονέκτημα.
Η επιλογή εξαρτάται από τις προτεραιότητες. Εάν ο μέγιστος όγκος φόρτωσης, η απόδοση καυσίμου και μια απλή διάταξη diesel είναι κρίσιμα, το Trafic είναι μια ισχυρή επιλογή. Εάν η προηγμένη τεχνολογία, η ισχύς και η επιλογή μετάβασης σε ηλεκτρικό όχημα είναι σημαντικές, το Transit Custom έχει το πλεονέκτημα. Και τα δύο είναι ικανά εργαλεία δουλειάς – ένα test drive και η σύγκριση συγκεκριμένων διαμορφώσεων θα βοηθήσουν στη λήψη της τελικής απόφασης. |