Mercedes Sprinter I (1995–2006) – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η πρώτη γενιά του Mercedes-Benz Sprinter, που κατασκευάστηκε από το 1995 έως το 2006, έγινε γρήγορα ένα από τα πιο εμβληματικά και ευέλικτα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη. Διαθέσιμο σε πολλές εκδόσεις μήκους και ύψους οροφής, εξυπηρετούσε ένα ευρύ φάσμα επαγγελματικών και βιομηχανικών χρήσεων.
Διαστάσεις – Mercedes-Benz Sprinter I
Mercedes Sprinter I L1H1
A - Συνολικό μήκος, B - Μεταξόνιο, C - Συνολικό ύψος, D - Μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης
| Σύμβολο |
A |
B |
C |
D |
| Διάσταση (mm) |
5004 |
2997 |
2365–2405 |
2515 |
L1H1
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2365–2405 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L1H2
A - Συνολικό μήκος, B - Μεταξόνιο, C - Συνολικό ύψος, D - Μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης
| Σύμβολο |
A |
B |
C |
D |
| Διάσταση (mm) |
5004 |
2997 |
2591–2631 |
2515 |
L1H2
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2591–2631 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L2H1
A - Συνολικό μήκος, B - Μεταξόνιο, C - Συνολικό ύψος, D - Μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης
| Σύμβολο |
A |
B |
C |
D |
| Διάσταση (mm) |
5585 |
3550 |
2365–2405 |
3265 |
L2H1
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2365–2405 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L2H2
A - Συνολικό μήκος, B - Μεταξόνιο, C - Συνολικό ύψος, D - Μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης
| Σύμβολο |
A |
B |
C |
D |
| Διάσταση (mm) |
5585 |
3550 |
2591–2631 |
3265 |
L2H2
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2591–2631 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L3H2
A - Συνολικό μήκος, B - Μεταξόνιο, C - Συνολικό ύψος, D - Μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης
| Σύμβολο |
A |
B |
C |
D |
| Διάσταση (mm) |
6945 |
4013 |
2591–2631 |
4214 |
L3H2
A: 6945 mm
B: 4013 mm
C: 2591–2631 mm
D: 4214 mm
Χώρος φόρτωσης και ωφέλιμο φορτίο – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Η πρώτη γενιά του Sprinter σχεδιάστηκε ώστε να προσφέρει εξαιρετική χωρητικότητα και εσωτερικό όγκο σε διάφορες διαμορφώσεις. Από το συμπαγές L1H1 έως το L3H2 με μεγάλο μεταξόνιο, το βαν πρόσφερε ευέλικτες λύσεις για τεχνίτες, ταχυμεταφορές και επαγγελματίες logistics.
Ωφέλιμη χωρητικότητα και εσωτερικός όγκος
| Μοντέλο |
Μέγ. μήκος φορτίου (mm) |
Όγκος (m³) |
Ωφέλιμο φορτίο (kg) |
Ευρωπαλέτες |
| L1H1 |
2515 |
7.0 |
1670 |
2 |
| L1H2 |
2515 |
9.1 |
1540 |
2 |
| L2H1 |
3265 |
9.1 |
1540 |
3 |
| L2H2 |
3265 |
10.4 |
1520 |
3 |
| L3H2 |
4214 |
13.4 |
1400–1500 |
5 |
L1H1
Μέγ. μήκος φορτίου: 2515 mm
Όγκος: 7.0 m³
Ωφέλιμο φορτίο: 1670 kg
Ευρωπαλέτες: 2
L1H2
Μέγ. μήκος φορτίου: 2515 mm
Όγκος: 9.1 m³
Ωφέλιμο φορτίο: 1540 kg
Ευρωπαλέτες: 2
L2H1
Μέγ. μήκος φορτίου: 3265 mm
Όγκος: 9.1 m³
Ωφέλιμο φορτίο: 1540 kg
Ευρωπαλέτες: 3
L2H2
Μέγ. μήκος φορτίου: 3265 mm
Όγκος: 10.4 m³
Ωφέλιμο φορτίο: 1520 kg
Ευρωπαλέτες: 3
L3H2
Μέγ. μήκος φορτίου: 4214 mm
Όγκος: 13.4 m³
Ωφέλιμο φορτίο: 1400–1500 kg
Ευρωπαλέτες: 5
Φόρτωση και εργονομία
Το χαμηλό δάπεδο και το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας διευκολύνουν τη φόρτωση. Ανάλογα με τη διαμόρφωση, χωράει από 2 έως 5 ευρωπαλέτες. Ο ευρύχωρος, τετράγωνος χώρος φόρτωσης ήταν ιδανικός για ράφια αλλά και ογκώδη φορτία, ενώ το ενισχυμένο δάπεδο και τα σημεία πρόσδεσης εξασφάλιζαν ασφαλή μεταφορά.
Κινητήρες και συστήματα μετάδοσης – Mercedes Sprinter I
Η πρώτη γενιά του Sprinter προσφέρθηκε με μια μεγάλη ποικιλία από πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες. Οι diesel εκδόσεις, γνωστές για την αντοχή τους και την υψηλή ροπή, ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς στους επαγγελματίες και τους διαχειριστές στόλων.
Επιλογές κινητήρων και τεχνικά χαρακτηριστικά
| Κινητήρας |
Τύπος |
Κυβισμός (cc) |
Ισχύς (PS) |
Ροπή (Nm) |
Κιβώτιο ταχυτήτων |
Μέση κατανάλωση (l/100 km) |
| OM602 2.9 TD |
5κύλινδρος Turbo Diesel |
2874 |
122 |
280 |
5τάχυτο μηχανικό |
10,0 |
| OM611 2.2 CDI |
4κύλινδρος Turbo Diesel |
2148 |
82–129 |
200–305 |
5τάχυτο μηχανικό |
8,5–9,5 |
| OM612 2.7 CDI |
5κύλινδρος Turbo Diesel |
2687 |
156 |
330 |
5τάχυτο αυτόματο / μηχανικό |
9,5–10,5 |
| M111 2.3 Βενζίνη |
4κύλινδρος Βενζίνη |
2295 |
143 |
200 |
5τάχυτο μηχανικό |
12,0 |
OM602 2.9 TD
Τύπος: 5κύλινδρος Turbo Diesel
Ισχύς: 122 PS
Ροπή: 280 Nm
Κιβώτιο: 5τάχυτο μηχανικό
Κατανάλωση: 10,0 l/100 km
OM611 2.2 CDI
Τύπος: 4κύλινδρος Turbo Diesel
Ισχύς: 82–129 PS
Ροπή: 200–305 Nm
Κιβώτιο: 5τάχυτο μηχανικό
Κατανάλωση: 8,5–9,5 l/100 km
OM612 2.7 CDI
Τύπος: 5κύλινδρος Turbo Diesel
Ισχύς: 156 PS
Ροπή: 330 Nm
Κιβώτιο: 5τάχυτο αυτόματο / μηχανικό
Κατανάλωση: 9,5–10,5 l/100 km
M111 2.3 Βενζίνη
Τύπος: 4κύλινδρος Βενζίνης
Ισχύς: 143 PS
Ροπή: 200 Nm
Κιβώτιο: 5τάχυτο μηχανικό
Κατανάλωση: 12,0 l/100 km
Επιδόσεις και αξιοπιστία
Οι κινητήρες του Sprinter σχεδιάστηκαν για μακροχρόνια χρήση και υψηλή ροπή, ιδανικοί για βαριά φορτία και αστική οδήγηση. Οι CDI εκδόσεις OM611 και OM612 προσέφεραν σύγχρονη τεχνολογία common-rail, ενώ ο OM602 παρείχε απλή και στιβαρή ισχύ. Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ήταν λιγότερο δημοφιλείς αλλά πιο ομαλές και κατάλληλες για ελαφρύτερη χρήση.
Ελκτική Ικανότητα – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Ο πρώτης γενιάς Sprinter δεν ήταν μόνο ένα επαγγελματικό φορτηγό – είχε επίσης σημαντικές δυνατότητες ρυμούλκησης. Κατάλληλος για τρέιλερ, εξοπλισμό εργοταξίων ή επιπλέον φορτίο, ήταν μια αξιόπιστη λύση για πολλαπλές επαγγελματικές χρήσεις.
Μέγιστη Ικανότητα Ρυμούλκησης
| Κινητήρας |
Με φρένα (kg) |
Χωρίς φρένα (kg) |
| OM602 2.9 TD |
2000 |
750 |
| OM611 2.2 CDI |
2000 |
750 |
| OM612 2.7 CDI |
2000 |
750 |
| M111 2.3 Βενζίνη |
1800 |
750 |
OM602 2.9 TD
Με φρένα: 2000 kg
Χωρίς φρένα: 750 kg
OM611 2.2 CDI
Με φρένα: 2000 kg
Χωρίς φρένα: 750 kg
OM612 2.7 CDI
Με φρένα: 2000 kg
Χωρίς φρένα: 750 kg
M111 2.3 Βενζίνη
Με φρένα: 1800 kg
Χωρίς φρένα: 750 kg
Λειτουργία ρυμούλκησης και πρακτικότητα
Το Sprinter διέθετε ενισχυμένους πίσω άξονες, προεγκατάσταση για ρυμουλκούμενα και προαιρετικά κοτσαδόρο. Οι ισχυροί κινητήρες diesel εξασφάλιζαν άφθονη ροπή για τη μεταφορά βαρών – από μηχανήματα εργοταξίου μέχρι τρέιλερ και πλατφόρμες φορτίου. |