Your browser does not support JavaScript!


Ποιο Ford Transit είναι το πιο αξιόπιστο;

Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις για αγοραστές επαγγελματικών οχημάτων και διαχειριστές στόλων είναι: ποιο Ford Transit είναι το πιο αξιόπιστο; Με δεκαετίες παραγωγής και εκατομμύρια πωλήσεις, το Transit έχει αποκτήσει φήμη για την αντοχή του — αλλά δεν είναι όλοι οι κινητήρες και οι γενιές το ίδιο αξιόπιστες. Αυτός ο οδηγός αναλύει τους πιο αξιόπιστους κινητήρες Transit βάσει μακροχρόνιας εμπειρίας χρηστών και τεχνικής ανάλυσης.

Ποιος κινητήρας Ford Transit είναι ο πιο αξιόπιστος;

Όταν πρόκειται για αξιοπιστία, ο σχεδιασμός του κινητήρα είναι καθοριστικός. Η απλότητα, η χρήση αλυσίδας χρονισμού και η μηχανική έγχυση καυσίμου είναι αποδεδειγμένες λύσεις στα επαγγελματικά οχήματα. Με βάση εκατοντάδες κριτικές χρηστών και εμπειρία συνεργείων, αυτοί είναι οι πιο αξιόπιστοι κινητήρες Transit:

2.5 DI Diesel (MK4/MK5 – 1994–2000)
Γνωστός ως “μπανάνα κινητήρας” λόγω της καμπύλης εισαγωγής, θεωρείται το απόλυτο πρότυπο αξιοπιστίας στο Transit. Μηχανικός, απλός και σχεδιασμένος για μεγάλη διάρκεια ζωής – μπορεί να ξεπεράσει τα 500.000 χλμ χωρίς σοβαρά προβλήματα. Χωρίς ηλεκτρονικά, χωρίς common rail, χωρίς φίλτρο σωματιδίων. Μόνο τακτική αλλαγή λαδιών και φίλτρων. Αυτοί οι κινητήρες Ford Transit 2.5 diesel εξακολουθούν να λειτουργούν αξιόπιστα — συχνά με τα αρχικά εσωτερικά εξαρτήματα.

2.2 TDCi Duratorq (Τελευταία MK7/MK8)
Με αλυσίδα χρονισμού και χωρίς την πολυπλοκότητα του υγρού ιμάντα, αυτή η έκδοση του 2.2 (προδιαγραφές Euro 5) απέκτησε φήμη για την αντοχή και τη σταθερότητά της. Συχνά φτάνει τα 300.000–400.000 χλμ σε στόλους, και προτιμάται από πολλούς σε σχέση με τους νεότερους EcoBlue χάρη στην ευκολότερη συντήρηση και την ανώτερη απόδοση μακροπρόθεσμα.

2.0 EcoBlue Diesel (MK8 Facelift και MK9 – από το 2018)
Αυτός ο κινητήρας δεν αξίζει τον τίτλο του “πιο αξιόπιστου”. Παρότι προσφέρει καλύτερες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, ο υγρός ιμάντας χρονισμού προκαλεί ανησυχία σε όλη την Ευρώπη. Δεκάδες χρήστες αναφέρουν φθορά πριν από τα 150.000 χλμ – πολλές φορές με σοβαρές ζημιές. Μπορεί να είναι αξιόπιστος μόνο εάν συντηρείται αυστηρά σύμφωνα με τις οδηγίες και με το κατάλληλο λάδι. Από πλευράς αξιοπιστίας, ένας κινητήρας με αλυσίδα αποτελεί ασφαλέστερη επιλογή.

Συνοπτικά: ο 2.5 DI είναι σχεδόν άφθαρτος, ο 2.2 TDCi είναι ο καλύτερος σύγχρονος συμβιβασμός και ο 2.0 EcoBlue απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και αυστηρή συντήρηση.

Ποιος κινητήρας στο Ford Transit Custom είναι ο καλύτερος;

Ο πιο αξιόπιστος κινητήρας στη σειρά Transit Custom είναι ο 2.2 TDCi Duratorq, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε από το 2012 έως το 2016. Διαθέτει αλυσίδα χρονισμού, έχει αποδειχθεί ανθεκτικός σε μεγάλες αποστάσεις και είναι πολύ λιγότερο προβληματικός από τον νεότερο 2.0 EcoBlue. Αν και οι EcoBlue κινητήρες προσφέρουν καλύτερη κατανάλωση και συμμόρφωση με τις εκπομπές, βασίζονται σε έναν υγρό ιμάντα χρονισμού που έχει παρουσιάσει αστοχίες πολύ πριν το επίσημο διάστημα συντήρησης. Για όσους αναζητούν μακροπρόθεσμη αντοχή, ο 2.2 είναι ξεκάθαρα η καλύτερη επιλογή. Είναι απλούστερος, πιο ανεκτικός σε κακομεταχείριση και κατάλληλος τόσο για αστική όσο και για βαριά χρήση. Σύμφωνα με ειδικούς, παραμένει η πιο αξιόπιστη επιλογή στη γκάμα Transit Custom.

Ποιο Ford Transit έχει υγρό ιμάντα χρονισμού;

Όλοι οι 2.0 EcoBlue diesel κινητήρες που χρησιμοποιούνται στο Ford Transit από το 2016 και μετά (facelift MK8/MK9) διαθέτουν σύστημα υγρού ιμάντα χρονισμού. Ο ιμάντας αυτός λειτουργεί μέσα στο λάδι του κινητήρα και κινεί τόσο τον εκκεντροφόρο όσο και την αντλία λαδιού του 2.0 EcoBlue. Παρότι η Ford ισχυρίζεται ότι αντέχει έως και 240.000 χλμ, η πραγματική εμπειρία διαφέρει. Πολλοί χρήστες αναφέρουν φθορά πριν από τα 150.000 χλμ, συχνά με σοβαρές βλάβες. Το πρόβλημα προκαλείται από σωματίδια καουτσούκ που αναμιγνύονται με το λάδι, φράζουν φίλτρα και προκαλούν πτώση πίεσης. Γι' αυτό, οι EcoBlue κινητήρες δεν συνιστώνται σε όσους δίνουν προτεραιότητα στη μακροχρόνια αξιοπιστία. Όλοι οι παλαιότεροι κινητήρες — συμπεριλαμβανομένων των 2.2 TDCi, 2.4 TDCi και 2.5 DI — χρησιμοποιούν αλυσίδες χρονισμού και δεν επηρεάζονται από αυτό το πρόβλημα.

Ποιο Ford Transit να αποφύγετε;

Οι παλαιότερες γενιές όπως MK1, MK2 ή MK3 μπορεί να είναι μηχανικά απλές και ανθεκτικές, αλλά σήμερα παρουσιάζουν ένα διαφορετικό πρόβλημα: περιορισμένη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών. Αν και τα βασικά αναλώσιμα μπορούν συχνά να αντικατασταθούν, η εύρεση εξαρτημάτων αμαξώματος ή αναρτήσεων είναι όλο και πιο δύσκολη. Για παράδειγμα, η εξεύρεση φτερού για MK1 ή ψαλιδιού για MK3 μπορεί να είναι πραγματική πρόκληση — ακόμη και για εξειδικευμένους προμηθευτές. Αυτό καθιστά μια πλήρη αποκατάσταση δαπανηρή και συχνά μη ρεαλιστική, εκτός κι αν πρόκειται για συλλεκτικό ή συναισθηματικής αξίας όχημα.

Αντίθετα, παρότι οι 2.0 EcoBlue κινητήρες των νεότερων Transit είναι λιγότερο ανθεκτικοί από τις παλαιότερες εκδόσεις με αλυσίδα, επωφελούνται από άριστη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών σε όλη την Ευρώπη. Για καθημερινή επαγγελματική χρήση, η άμεση πρόσβαση σε εξαρτήματα μπορεί να είναι πιο σημαντική από την απλότητα της μηχανικής. Γι' αυτό, παρά τα μειονεκτήματά του, ένα νεότερο Transit μπορεί να είναι μια πιο ρεαλιστική και οικονομική επιλογή.

Είναι αξιόπιστα τα φορτηγά Ford Transit;

Παρά την εξέλιξη των κινητήρων, των ηλεκτρονικών και των συστημάτων εκπομπών, το Ford Transit παραμένει σύμβολο αντοχής στον κόσμο των επαγγελματικών οχημάτων. Είτε πρόκειται για ένα παλιό MK5 με 500.000 χλμ είτε για ένα νέο MK9 EcoBlue που παραδίδει δέματα στην πόλη — υπάρχει ένα Transit για κάθε δουλειά και κάθε αναμνήσεις συνεργείου. Σίγουρα, κάποιοι κινητήρες είναι πιο σκληροί από άλλους, και κάποιοι ιμάντες "λατρεύουν να κολυμπούν στο λάδι" — αλλά τελικά, η κατάσταση του οχήματος μετράει περισσότερο από τη γενιά του.

Λοιπόν, ποιο Transit είναι το πιο αξιόπιστο; Εκείνο που έχει συντηρηθεί σωστά, προστατεύθηκε έγκαιρα από τη σκουριά και οδηγήθηκε από κάποιον που αφήνει το turbo να κρυώσει. Διάλεξέ το σωστά, φρόντισέ το — και το Transit σου θα συνεχίσει να δουλεύει, ακόμα κι όταν το σετ εργαλείων σου πει "ως εδώ".

Ανταλλακτικά για το φορτηγάκι σας
 
Εισάγετε τη λέξη-κλειδί
Προχωρημένη αναζήτηση
Transit Center in Europe