Your browser does not support JavaScript!


Ιστορία: Renault Trafic I (1980-2001)

Το Renault Trafic I παρουσιάστηκε το 1980 ως απάντηση της Renault στην αυξανόμενη ζήτηση για ένα ευέλικτο και σύγχρονο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα. Σχεδιασμένο για να αντικαταστήσει το παλιό Renault Estafette, το νέο μοντέλο απευθυνόταν σε επιχειρήσεις που αναζητούσαν ένα αξιόπιστο, αρθρωτό βαν. Ανταγωνιζόμενο με τα Ford Transit και Volkswagen Transporter, το Trafic I προσέφερε μια ποικιλία διαμορφώσεων για να καλύψει διαφορετικές ανάγκες της αγοράς.

Ανάπτυξη και Τεχνικές Προδιαγραφές

Το Renault Trafic πρώτης γενιάς ήταν διαθέσιμο με επιλογές κίνησης στους μπροστινούς και στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις απαιτήσεις του συστήματος μετάδοσης κίνησης και του ωφέλιμου φορτίου. Το βαν σχεδιάστηκε με κοντό καπό, επιτρέποντας την εύκολη πρόσβαση στον κινητήρα ενώ μεγιστοποιεί τον χώρο αποσκευών. Κατά τη διάρκεια των δύο δεκαετιών παραγωγής του, το Trafic I υποβλήθηκε σε αρκετές ενημερώσεις, συμπεριλαμβανομένων βελτιώσεων προσώπου και κινητήρων.

Επιλογές κινητήρα στο Renault Trafic I

Καθ' όλη τη διάρκεια της παραγωγής της, η Renault προσέφερε μια ποικιλία κινητήρων βενζίνης και ντίζελ για να καλύψει τις απαιτήσεις διαφορετικών πελατών. Οι πρώιμες εκδόσεις βενζίνης ήταν εξοπλισμένες με τους ακόλουθους κινητήρες:
  • - Κινητήρας 1,4L (1397cc) Cléon-Fonte
  • - Κινητήρας 1,6L (1647cc)
  • - Κινητήρας 1,7 λίτρων (1721 cc) που παρουσιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980
  • - Κινητήρας 2,0 λίτρων (1995 cc) για μεγαλύτερη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου

Για όσους αναζητούν εξοικονόμηση καυσίμου, η Renault παρείχε αρκετές επιλογές ντίζελ, όπως:
  • - Κινητήρας ντίζελ 2,1 λίτρων (2068 cc), δημοφιλής επιλογή μεταξύ των εμπορικών φορέων
  • - Κινητήρας ντίζελ 2,5 λίτρων (2445 cc), που παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια για βελτιωμένη ροπή και οικονομία
Αυτά τα κινητήρια σύνολα βοήθησαν να καθιερωθεί το Trafic I ως ένα οικονομικά αποδοτικό και πρακτικό φορτηγό τόσο για χειριστές στόλου όσο και για ανεξάρτητες επιχειρήσεις.

Λιφτινγκ προσώπου και ενημερώσεις κλειδιών

Το 1989, το Renault Trafic I υποβλήθηκε σε μια μεγάλη λίφτινγκ για να εκσυγχρονίσει τη σχεδίασή του και να βελτιώσει τη λειτουργικότητά του. Οι βασικές αλλαγές περιελάμβαναν:
  • - Ένα επανασχεδιασμένο μπροστινό άκρο με ενιαία γρίλια και πιο στρογγυλό σχήμα
  • - Εισαγωγή πλαστικών προφυλακτήρων, που αντικαθιστούν τις προηγούμενες μεταλλικές εκδόσεις
  • - Βελτιωμένο αμάξωμα για τυποποίηση διαφορετικών παραλλαγών κινητήρων
  • - Βελτιωμένες δυνατότητες ασφάλειας και ενημερωμένη διάταξη πίνακα εργαλείων
Αυτές οι βελτιώσεις συνέβαλαν στην επέκταση της συνάφειας του μοντέλου στην ανταγωνιστική αγορά LCV και εδραίωσαν τη φήμη του για ανθεκτικότητα.

Ειδικές παραλλαγές και προσαρμογές Coachbuilder

Μία από τις καθοριστικές πτυχές του Renault Trafic I ήταν η προσαρμοστικότητά του για εξειδικευμένες μετατροπές. Η πιο αξιοσημείωτη προσαρμογή ήταν το Renault Trafic Heuliez Coach, που αναπτύχθηκε από την Heuliez το 1980. Αυτή η μοναδική παραλλαγή διέθετε εκτεταμένη γραμμή οροφής και πανοραμικά πλαϊνά παράθυρα, καθιστώντας την ιδανική για εφαρμογές μεταφοράς επιβατών, όπως υπηρεσίες μεταφοράς και ταξί.
Επιπλέον, αρκετοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές αμαξωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των Auto-Sleepers και Winnebago, μετέτρεψαν το Renault Trafic I σε τροχόσπιτα. Αυτές οι μετατροπές αυτοκινούμενων τροχόσπιτων έγιναν δημοφιλείς στους ταξιδιώτες που αναζητούσαν ένα συμπαγές αλλά λειτουργικό όχημα αναψυχής. Άλλες προσαρμογές περιελάμβαναν:
  • - Εκδόσεις φορτίου υψηλής οροφής για αυξημένη χωρητικότητα αποθήκευσης
  • - Μετατροπές ασθενοφόρων που χρησιμοποιούνται από υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης
  • - Φορτηγά-ψυγεία για μεταφορά ευπαθών αγαθών
Αυτές οι εξειδικευμένες παραλλαγές έδειξαν περαιτέρω την ευελιξία και την ευρεία απήχηση του Trafic I.

Επίπτωση στην παραγωγή και στην αγορά

Το Renault Trafic I κατασκευάστηκε σε πολλές τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας και της Ισπανίας, διασφαλίζοντας τη διαθεσιμότητά του σε ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές. Η μακροζωία του στην παραγωγή —που κράτησε μέχρι το 2000— υπογράμμισε την αξιοπιστία και την πρακτικότητά του. Ακόμη και μετά την επίσημη αντικατάστασή του από το μοντέλο δεύτερης γενιάς, πολλά Trafics πρώτης γενιάς παρέμειναν σε λειτουργία, ιδιαίτερα σε αναδυόμενες αγορές όπου ο στιβαρός σχεδιασμός τους εκτιμήθηκε ιδιαίτερα.
Με τις προσαρμόσιμες διαμορφώσεις, την ευρεία γκάμα κινητήρων και την ισχυρή παρουσία στην αγορά, το Renault Trafic I έθεσε τις βάσεις για τις μελλοντικές γενιές. Παραμένει ένα σημαντικό μοντέλο στην ιστορία των επαγγελματικών οχημάτων της Renault, δημιουργώντας μια διαρκή φήμη στον ευρωπαϊκό τομέα βαν.
 
Εισάγετε τη λέξη-κλειδί
Προχωρημένη αναζήτηση
Transit Center in Europe